ZAJĘCIA DODATKOWE

ZAJĘCIA DODATKOWE W RAMACH CZESNEGO:

  • RYTMIKA/ LOGORYTMIKA

W każdej grupie prowadzony jest cykl zajęć umuzykalniających, mających na celu kształcenie dyscypliny rytmicznej oraz uwrażliwienie na różne elementy muzyki, a także uczący spostrzegania zmian dynamiki i reagowania na nie ruchem. Celem zajęć z rytmiki jest, aby kilkulatki:

-rozwijały słuch muzyczny oraz wyczucie rytmu,

-kształtowały koordynację słuchowo-ruchową,

- rozwijały wyobraźnię,

- kształtowały cierpliwość i koncentrację uwagi,

- nauczyły się współpracować w grupie rówieśników.

Logorytmika z kolei  to rodzaj oddziaływań muzykoterapeutycznych, wynikających z połączenia rytmiki oraz terapii logopedycznej. Oddziałuje  zwłaszcza na sferę słuchową i ruchową.

Zarówno logorytmika jak  i rytmika prowadzona jest przez pana Sebastiana  i  ma miejsce raz w tygodniu.

 

  • ZUMBA

 Taniec zainspirowany połączeniem elementów tańców latynoamerykańskich oraz elementów fitness. Jest to rodzaj zajęć mający  zapewnić dzieciom maximum zabawy i ruchu w tym samym czasie. Są to zajęcia bezpieczne i skuteczne.Towarzysząca różnorodna muzyka, pobudza dzieci do aktywności, wyzwala emocje, uwrażliwia. 

Młodzi tancerze mają możliwość wkroczenia w świat tańca dzięki wspaniałej zabawie, muzyce i atmosferze jaka panuje na zajęciach. Dzięki tym zajęciom tanecznym promujemy zdrowy tryb życia u dzieci i uczymy: szacunku, pracy zespołowej, odpowiedzialności i zaufania. Podczas zajęć tanecznych Dzieci uczą się również koordynacji, równowagi, kształtują i rozwijają kreatywność, dyscyplinę oraz pamięć.

Dzięki tym tanecznym zabawom Maluchy w krótkim czasie mogą nie tylko zdrowo spędzić czas, ale także nauczyć się nowych układów tanecznych oraz  budować świadomość zdrowego stylu życia. Zajęcia prowadzone są przez panią Natalię.

  • KUCHCIKOWO- czyli JUNIOR MASTER CHEF

Jest to cykl zajęć, w czasie których przygotowujemy z dziećmi różne smakołyki. Podczas nich Dzieci usprawniają się manualnie poprzez: obieranie, krojenie, ugniatanie, mieszanie, smarowanie. Ponadto uczą się zasad właściwego zachowania przy stole, posługiwania się sztućcami, dbałości o porządek a także uczą się rozpoznawania smaków i zapachów. Zajęcia te mają odbywają się raz w miesiącu.

  • ANGIELSKI METODĄ CZĘŚCIOWEJ IMMERSJI I TPR

W naszym przedszkolu, do nauki języka angielskiego wykorzystujemy elementy metody immersji.Nauka języka obcego metodą immersji to nauka przez „zanurzenie się w języku”, czyli obcowanie z nim w codziennym życiu. Dzieci oswajają się z językiem dzięki obserwowaniu sytuacji i otoczenia oraz uczestniczeniu w naturalnych interakcjach z wychowawcą i innymi Dziećmi. Dzieci są ,,zanurzone” w języku angielskim ‘’ słyszą go w trakcie czynności codziennych, takich jak zabiegi higieniczne, jedzenie czy sprzątanie, bawią się w nim, poznają bajki i opowiadania, czytają książeczki, wykonują prace plastyczne, śpiewają, rozmawiają o przyrodzie, swoim otoczeniu, rytmie dnia, zabawie i wypoczynku.

W metodzie immersji język służy jako narzędzie do komunikacji, jego nauczanie nie jest celem samym w sobie. 

Przyswajanie języka angielskiego w naszym przedszkolu odbywa się głównie poprzez zabawę, bez presji oraz kontroli.

Wykorzystujemy również elementy metody „total phisical response” (reagowanie całym ciałem). Jest to nauczanie języka obcego przez ruch, a dokładnie włączanie całego ciała w proces przyswajania nowego słownictwa oraz struktur językowych.

Metoda ta opiera się na zasadzie: „Powiedz mi, a zapomnę. Pokaż mi, a zapamiętam. Pozwól mi zrobić, a zrozumiem”. Dlatego technika TPR w początkowej fazie oparta jest na ruchu i słuchu – dzieci słuchają i wykonują proste polecenia, które nauczyciel nie tłumaczy, a jedynie pokazuje za pomocą gestów. Metoda ta także kieruje się zasadą, iż początkujący uczniowie przechodzą przez tzw. fazę ciszy (silent period), podczas, którego uczą się rozumieć, rozróżniać elementy języka, słowa, a nie usiłują mówić w języku obcym. TPR sprzyja uczeniu się bezstresowemu, pozwala na relaks w czasie zajęć, pokonuje zahamowania i strach przed mówieniem, a także niewątpliwie uatrakcyjnia proces nauczania, ponieważ dzieci mają olbrzymią potrzebę ruchliwości.

W świat języka angielskiego zabiera nas Musical English i ich doświadczeni nauczyciele.

  • RUCHY MALUCHY- PRZEDSZKOLE I  PIŁKA    

Głównym celem zajęć „Ruchy Maluchy” jest kształtowanie u przedszkolaków zainteresowania ruchem i kulturą fizyczną, zaspokojenie potrzeby spontanicznej aktywności fizycznej, a także przygotowanie do podejmowania regularnego podejmowania ruchu teraz i w późniejszych latach. Sprzyja to ogólnemu rozwojowi dzieci, co przydaje się w codziennym życiu teraz i w przyszłości, ale także przy ewentualnym uprawianiu sportu w późniejszym wieku. Taka forma działania jest także mentalnym przygotowaniem dziecka do aktywności fizycznej i działania w grupie.

CELEM PROWADZONYCH ZAJĘĆ JEST:

  • polepszenie ogólnego stanu zdrowia,
  • uświadomienie korzyści wynikających z aktywności fizycznej,
  • ukulturalnianie fizyczne dziecka
  • zapewnienie harmonijnego rozwoju fizycznego dziecka,
  • przygotowanie mentalne do współpracy w grupie, zdrowej rywalizacji, umiejętności, pogodzenia się z przegraną oraz szacunku do przeciwnika,
  • popularyzacja aktywności fizycznej u przedszkolaków poprzez zabawę i ćwiczenia.

  •  ĆWICZENIA DNIA CODZIENNEGO WG MONTESSORI

Zajęcia inspirowane metodą Marii Montessori pozwalają każdemu dziecku na indywidualny rozwój i uczenie się samodzielności dzięki której dziecko buduje swoje poczucie własnej wartości. W trakcie zajęć będziemy uczyć się wykonywać podstawowe czynności pomagające każdemu maluchowi poczuć się bezpiecznie w otaczającym go świecie. Nauczymy się dbać o otaczające nas otoczenie, w trakcie zajęć będziemy zwracać szczególną uwagę na ład i porządek, nauczymy sprzątać, dbać o rośliny i zwierzęta, zapinać i rozpinać guziki, zamki, haftki i sprzączki, będziemy wiązać kokardki na butach. Podczas zajęć nauczymy się piec chleb, robić pyszne babeczki oraz zapoznamy się ze smakami warzyw i owoców.

Your email is never published or shared. Required fields are marked *

*

*